Visie en Doelstelling

FILM

Stichting Film en Theater 070 richt zich op wat het publiek zou willen zien maar waar zij nog niet in bediend wordt. Veel genres worden in de Nederlandse film namelijk niet aangedurfd. En dat is een tikkeltje gek. Als het aankwam op naakt in cinema had de Nederlandse film in de jaren zeventig nog letterlijk en figuurlijk ‘’de ballen’’ om de mondiale voorloper te zijn. Helaas zien we dat in de jaren tweeduizend de Nederlandse film braver en truttiger is geworden en lijkt de geroemde avant gardist van weleer te zijn verdwenen. We missen vandaag de dag niet alleen frisse jonge filmmakers die nieuwe genres aandurven maar doorgaans ook de financiële middelen om deze goed te realiseren.

In de Hollandse genre keuze lopen we Inmiddels niet alleen ver achter op Hollywood maar ook op onze Europese buurlanden. Deze genre keuze komt echter niet uit de koker van de kijker! Door het enorme commercieel aanbod aan tv-zenders, bioscoop, tv on-demand, Netflix en het internet, worden er meer films en series gekeken dan ooit te voren. Men is in binnen- en buitenland al lang niet meer schuw voor anderstalige producties dus waarom niet een Nederlandse productie over de grens krijgen? Mogelijkheden in overvloed lijkt ons.

THEATER

Hoe verhoudt onze visie op de huidige staat van Nederlandse film zich tot theater en de regio? Theater is bij uitstek een eerste aanzet tot verfilming. Er zijn tal van voorbeelden waarin een stuk een sprong van de planken naar het witte doek heeft gemaakt. Deze sprong beperkt zich niet alleen tot de theaterstukken zelf maar ook de vertolkers daarvan. Het is een ideale springplank voor acteurs, regisseurs maar ook voor de licht en geluidstechniek, choreografen, zangers en musici. Theater brengt alle kunstuitingen en disciplines samen en speelt daarbij een belangrijke rol binnen culturele verbintenis, cultuureducatie en -beleving en in haar sociale betrokkenheid levert zij een belangrijke bijdrage die jong en oud met allerlei achtergronden samenbrengt. Film en theater maak je immers samen en is voor ons allemaal! Stichting FIlm & Theater 070 wil ook film en & verenigen. Anno 2018 is men verwend met Hollywood producties en haar snelheid van verhaal vertellen. Theater heeft soms wat bijval nodig van film, dat is onze overtuiging. Zo maak je theater ook toegankelijker voor publiek, die het niet gewend is naar een podium te staren en te luisteren naar theaterteksten.

Samengevat heeft Stichting Film en Theater 070 de doelstelling projecten te steunen die buiten de kaders durven denken. De stichting draagt vernieuwing daarom ook een warm hart toe en wil de vernieuwers steunen. Een succesvollere Nederlandse film- en theaterwereld met meer bereik en commerciële successen in zowel binnen- en buitenland, betekend ook een breder podium voor aanstormend talent in de regio en een rijker landschap voor de ontplooiing van nieuwe ideeën. Door het stimuleren van zowel lokale, regionale als wel nationale projecten en initiatieven op het gebied van film en theater hoopt de stichting een bijdrage te leveren zowel aan jong aanstormend talent als de podia/media waarop zij actief zijn en de omgeving waarin zij optreden. Sociale betrokkenheid, omgeving, historie, cultuur, creativiteit, vernieuwing en talent ontplooiing zijn voor de stichting kernwaarde.

Wij steunen klein zodat zij groot kunnen worden!

DOELSTELLING

Het lokaal bevorderen en stimuleren van cultuur middels film en theater en aanverwanten producties. Hierbij wordt gezocht naar bevordering van (lokale) cultuur, cultuur historie en sociale omgeving. Tevens probeert de Stichting Film & Theater 070 met sociaal geëngageerde projecten samen te werken en/of te betrekken in haar activiteiten.

Jimdo

You can do it, too! Sign up for free now at https://jimdo.nl/